tisdag 22 januari 2013

Skillnad på olika...

Besiktade bilen på sörby urfjäll i Gävle och fick en tvåa. Höger framlyse behövdes bytas, vänster var ok. Vi lämnade bilen på verkstan som bytte hela lyktan och lampan i vänster lykta för 6200kr...
Billigt;-)
När vi hämtade bilen åkte vi med den direkt till Bilprovningen på sörby urfjäll för ombesiktning.
Killen som tog emot sa direkt att vänster lykta inte skulle gå igenom besiktningen och att höger lyse var dåligt det med. Jag påpekade att jag kom direkt från verkstan och att de satt in en ny lykta på höger sida så den borde vara toppenbra och att vänster var ok enl den tidigare besiktningen. Han sa då att jag kunde köpa mig tid, jaha hur då undrade jag. Jo jag backade bara ut ur hallen och behövde inte betala 200kr. Då kunde jag åka tillbaka till bilfirman och få lysena åtgärdade...
Klart man gör så. Slipper betala 200kr och sedan 200kr igen....
Men när bilfirman fick veta vad som hänt undrade de om bilbesiktaren var riktigt klok, de kunde ju naturligtvis sätta in en ny lykta även på vänstersida men då sa min man att han skulle kolla med en annan bilprovning först och åkte till den som ligger på Näringen.
Där gick bilen igenom besiktningen, höger lykta var kanon och vänster var ok.
Skönt att ha en bil som är ok men att det är sån skillnad på kvalité hos Bilprovningen är inte ok, man ska väl kunna lita på att bedömningarna är korrekta.
Detta tog ju dessutom en massa tid och tid är pengar;-) Så nu har jag gnällt av mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar