tisdag 12 juni 2012

Super mammor.

Alla vill vi vara super mammor.
Innan min son föddes och strax efter hade jag bilden klar över hur jag var och inte skulle bli som mamma.
Med åren har den bilden blivit allt grumligare....
Jag som aldrig skulle hota hör mig själv säga att gör du inte det får du inte det där. Gnällfrekvensen är hög och irritationen visar sig oftare än planerat.

Min plan var att som den alltid lyckade mamman prata lugnt och sansat med mina barn. Baka bullar med dem, pyssla och alltid ha tid att leka med dem. Aldrig gnälla, skälla , vara sur och petig. Jag ville vara super mamman som leker, bakar bullar, har ett eget liv, har ordning o reda hemma och är lyckad på alla vis.
Jaha så hur blev det då?
Gnäll? Jajajamen,
Lek? Ibland,
Eget liv? är det de gångerna jag åker själv och handlar på Ica maxi?
Ordning o reda? Näää inte direkt. Lyckad? Kan diskuteras.
Men bullarna då? Kommer från Findus:)
Vilken bra plan....stämmer ut i minsta detalj:)

Ursäkta att "positiva" klubben hade möte här i bloggen i dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar